op vakantie!

20 juli 2020 - Engeland, Verenigd Koninkrijk

Dag 1: Het is 9 uur en we ontmoeten elkaar op het treinstation van Utrecht. Vanaf daar vertrekt de trein zo naar Engeland, maar eerst gaan we nog even een hotdog kopen bij de Hema. Een paar minuten nadat we de hotdog op hadden vertrok de trein. Dat duurde z'on 5 en een half uur! We waren er om 15:30 en om vijf uur was de hotelkamer klaar. Dus we gingen nog even door de stad kijken. Om 17:00 kwamen we aan bij het hotel. We gingen naar binnen en kregen kamer nummer 56, daarna gingen we eten in het restaurant van het hotel. We hadden allemaal friet met vis bestelt, daarna gingen we naar bed, op naar de volgende dag.

Dag 2: TRING! TRING! de wekker gaat. Het is 8 uur want we moesten vroeg opstaan voor het ontbijt, want dat was tot 9 uur. Toen we in de ontbijtzaal aankwamen zochten we een tafel en aten een lekker eitje bij het brood. Om 10:00 uur gingen we de stad in. Er was markt omdat het zaterdag was. We kochten heel veel snoep, maar ook nog wat fruit, daarna gingen we een ijsje halen. Het was een lekker weertje dus we vonden het zonden om terug naar het hotel te gaan. We kwamen op het idee om de Big Ben te bezoeken. "De Big Ben is we 96 meter hoog" zei de gids die ons rondleed. We keken onze ogen uit naar die hoge toren. Om 21:00 gingen we naar bed, want we moesten morgen weer vroeg op voor het ontbijt.

Dag 3: We zaten aan het ontbijt over wat we vandaag gingen doen, toen Tijn zich herinnerde dat we vandaag naar de voetbalwedstrijd gingen. We voor de vakantie nog geboekt voor de wedstrijd Manchester City-Liverpool. De wedstrijd begon om 14:30 en we waren er om 14:20 net op tijd. De wedstrijd begon en Liverpool speelde beter. Bij de rust was de stand 0-1 voor Liverpool door een goal van Roberto Firmino. De scheidsrechter floot af voor het einde van de wedstrijd en Liverpool had gewonnen met 1-2 door goals van Raheem Sterling (Manchester City) en Virgil Van Dijk (Liverpool).

Dag 4: Nadat we hadden ontbeten hadden we besloten om naar het strand te gaan ,want het was lekker weer. Op het strand hadden we een heel groot zandkasteel gemaakt en heel veel gezwommen. Daarna gingen we  nog eten bij het strandhuis. Tijn had een frietje met mayonaise, Nina had een pizza en Linn had geen honger. We hadden nog een ijsje op en toen gingen we naar bed.

Dag 5: We stonden op en kleedden ons aan. Het ontbijt was lekker en vandaag had Tijn even alle tijd om de blog te schrijven. Hij schreef over de eerste dag dat we aan kwamen en dingen gingen kopen voor de week. De tweede dag dat we naar de Big Ben waren gegaan. Over de derde dag dat we naar de wedstrijd Manchester-City tegen Liverpool gingen en onze lievelingsclub Liverpool gewonnen had. En over de vierde dag dat we naar het strand waren gegaan en lekker hadden gegeten.

Dag 6:Vandaag was het de laatste dag dat we iets konden doen, daarom gingen we naar het pretpark. Je had daar speeltuinen voor kinderen en achtbanen dus voor volwassenen was het ook we leuk. We gingen eerst in een achtbaaan met 7 loepingen, daarna gingen we in nog wat andere achtbanen en aten we een ijsje. Tijn had 3 bolletjes chocola, Linn 4 bolletje aarbei banaan en chocola en Nina had 2 bolletjes aardbei. We gingen om 8 uur naar bed want de volgende dag moesten we om 08:30 op het treinstation zijn.

Dag 7: Vandaag was het de allerlaatste dag dat we in Engeland waren😢. We stonden om 7 uur op en aten droevig ons laatste ontbijt in Engeland om 08:15 waren we op het treinstation in London. Natuurlijk aten we weer een hotdog en om 08:30 zaten we in de trein. De reis duurde 6 uur want er was vertraging. we kwamen om 13:00. We waren ook weer blij dat we thuis waren, want we misten onze ouders en vrienden wel.

1. Reislogger:
    28 januari 2020
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Jufrouw Lotte:
    4 februari 2020
    goed bezig Gr Lotte
  3. Andries Knapen:
    4 februari 2020
    wat een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele mooie blog Tijn
  4. Meester Onno:
    18 februari 2020